Festivalqueen

Fälttävlan - Boxholms säteri

Kommer hem, placerar mig i soffan och konstaterar att det är trööök-sport på tv. 

SVT 1 sänder handboll, tv 4 hockey. 
Återigen blir jag ledsen över att den enda sport som jag själv gillar är väldigt lågprioriterad i tv-sändningar... 
Dessutom en sport som är relativt stor och populär. 
Ridsport. 

Men då är det tur för mig att fina Boxholms säteri kan erbjuda live i form av fälttävlan i bokskogen! 

Alltid roligt att se terrängritten och naturligtvis få lite nostalgi när jag vandrar omkring bland hindren. 

Jag red ju ofta där med Folly, tränade i den där roliga terrängen. 
Upp och ner i branta backar och vattenhinder. 
Jag hade så roligt med Folly där, 
men med vissa undantag! 
Jag minns när jag stod i en hel timme och försökte få honom att hoppa ner 'nedhoppet'. 
Fy fan va förbannad jag var! 
Hästjäveln hade ju hoppat där 20 gånger, 
men vägrade helt plötsligt! 

Ja herregud, dessa minnen... 
När jag red bakom Denver och gubben druttar i vattenhindret 😂 
I folkmun fortfarande kallat "Denver-hindret". 
Hi hi.😁 

Jag träffade även en barndomsvän som jag pratade gamla ponny-minnen med. 
Det var roligt också. 
Hon berättade en anekdot som jag helt glömt bort: 
När vi var 10-12 år drog vi iväg, utan att säga något till föräldrarna. 
Vi cyklade till stallet - 1 mil! 
Tog in våra ponnyer från hagen och red dem. Sen cyklade vi hem. 
Föräldrarna fick aldrig veta något 😂 

Förutom nostalgi-minnen var det ju naturligtvis helt underbart att se alla fina hästar in action idag. 


#1 - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Låter som en rolig dag :)

#2 - Anonym

Byggde inte Denver "Denver-river"?

Svar: Jag minns faktiskt inte om han var med och byggde, jag var mest bara fokuserad på min egen ponny och hur roligt det var att rida på terräng-banan 😊
Och hur roligt det var när Denver red, fin gubbe han. Tände sin pipa utanför stallet varje dag när vi kom 😊
Festivalqueen