Festivalqueen

När rosa blir svart del 1
 

När himmel blir helvete.... 


När jag läste inledningen till den här boken började jag stortjuta. 
För det var som att gå tillbaka 25 år i tiden och befinna sig där. 
Då när det begav sig, då när allt började. 
 
Sedan fortsätter jag läsa och inser att den här människan har i stort sett skrivit min historia - i alla fall till en viss del. 
Skillnaden är att författaren blev "frisk" på 3 år, för mig har det tagit två tredjedelar av livet för att börja finna lugn i själen - 
till en viss del... 
 
Jag kämpar fortfarande, men problemet är att jag kämpar till lika delar MED mina demoner som MOT dem! 
 
Jag har en massa att berätta, texter finns färdiga av historier över hur det blev sen... Efter att det började. 
Det är därför det här inlägget kallas
 "del 1". 
 
Så länge, kan den som undrar, över en jävulsk jävul som kallas anorexi och varför man väljer att sluta äta, så kan ni läsa Johannas inledande text... 
 
(Kärlek till Johanna, som vände ryggen mot jävulen och förhoppningsvis ännu inte har mött den i vitögat på nytt...)