Festivalqueen

Att orka

"Att du orkar!" 

Så sa en vän till mig som jag träffade häromdagen. 
 
Jag satt på en bänk och njöt i solskenet och lyssnade på lite live-musik. 
Jag tar varje tillfälle i akt och fick nys om en spelning som skulle äga rum på torget i Boxholm... 
Tänkte att
"Ja, jag åker la dit då... 
Kollar läget... 
Behöver ju ändå köpa lite mjölk." 
 
Men det visade sig att musiken var riktigt bra, jag blev kvar där på bänken i solskenet och njöt av musiken. 
Jag glömde köpa mjölk, men jag önskade lite låtar som blev spelade. 
(Gärdestad, Hellström och Halleluja - Magnus Uggla spelades inte, men informationen jag gett att hans mormor är född och uppvuxen i Boxholm blev nämnd i högtalarna)
 
Åter till kommentaren "Att du orkar!" 
Vännen jag träffade sa det när jag berättade om mina spikade festivaler i sommar. 
Det är Bråvalla, Way Out West och Popaganda. 
 
"Men det är ju det här jag lever för!" svarade jag när jag satt där i solskenet, lyssnade på live-musik och pratade med en god vän. 
Jag lever för musiken och för alla människor jag möter (nya vänner, gamla vänner). 
 
Då har jag inga som helst problem att orka! 
Att orka med musik och möte med människor är lätt som en plätt!