Festivalqueen

Vad fan hände?
Lite spontana anteckningar från helgens bravader: 
 
Kl. 21:22 
VAD FAN HÄNDE? 
Jag kände mig lite trött. 
Bussresa och väskkånk och trappor att gå i och installera sig i hytten. 
Lite smink- och parfymkoll i taxfreen och lite tjöt med goda vänner. 
"Ja ja, jag får väl se hur länge jag orkar" tänkte jag. 
 
 
 
Live-musiken startar och jag blir som en ny människa! 
Energi som kommer från ingenstans och jag dansar... Åh vad jag dansar. 
Med glädjetårar i ögonen och jag älskar det! 
Jag älskar det så mycket! 
När live-musiken tystnar, tystnar jag också, så jag jag ska ta en sväng till rökrummet. 
 
 
 
Kl. 22:33
VAD FAN HÄNDE?
Helt plötsligt står Eric Gadd där mitt framför ögonen på mig. 
Jag ber om att få ta i hand, önskar honom lycka till på kvällens spelning och går därifrån med ett stort leende på läpparna. 
 
Kl. 03:50
Nä, nu är det dags för sängen. 
Jag har dansat och lyssnat och skrattat och jag är lycklig. 
Men musiken tystnade, så jag tystnade också.
Har nu dragit mig tillbaka till min enkla hytt och ska ta lite nattamat och läsa En man som heter Ove.
 
 
 
Kl. 10:30
Jovars, rätt trött. Men orkade ändå ta en runda i taxfreen och prata minnen från igår och skratta lite igen. 
 
Kl. 14:15 
Soft trubadur i baren. Sitter tillbakalutad i fåtölj och njuter av Stockholms skärgård i strålande solsken med klarblå himmel. "Fan, va jag älskar livet just nu" tänker jag. 
 
Kl. 15:15 
VAD FAN HÄNDE? 
Jag trodde inte jag hade någon energi kvar efter gårdagens röj på dansgolvet, men nu har Cover-bandet avslutat resan och jag har dansat igen. 
Nykrast av alla och röjt mest av alla på dansgolvet. 
 
Kl. 15:45 
Stod öga mot öga med Eric Gadd helt plötsigt. 
Klappade honom på axeln och sa "Bra spelning igår, dö". 
Går därifrån med ett leende på läpparna. 
 
Bussresan hem blev kort. 
Lyssnade på Depeche Mode's nya release...