Festivalqueen

Musik-Associationer

Jag får en chock.Varje gång. När jag inte är beredd.

Kan hända flera gånger om dagen. 

Jag kör bil och lyssnar på radio,
Jag kollar på tv,
Håller på med nåt, whatever...
Helt plötsligt kommer en låt som helt får mig att tappa fattningen.
Från ledsen till glad,
Från glad till ledsen,
Från neutral känsla till att få värsta känslostormen.

Nu var det Melissa Horn.
Magen knyter sig för jag älskar henne.
Jag tänker tillbaka på live som har varit magiskt.
Och jag tänker på min älskade vän som jag hade förmånen att få lära känna när vi bodde i Varberg ihop.
Hon spelade på sin gitarr, och sjöng bland annat Melissa Horn-låtar med en röst som en gud. 

Jag satt på golvet med knäna i kors en halvmeter ifrån, bara stirrade och njöt. 

Sånna ögonblick är lika magiska som att se musik på scen - om än inte ännu mer...