Festivalqueen

Jag vill bo i en svamp annars får jag kramp

Ska det behöva vara så här?

Boxholmshus har tydligen fått storhetsvansinne på grund av bostadsbristen och höjt min hyra med 409 kr.

Retroaktivt sedan 3 månader tillbaka fick jag veta idag när jag öppnade brevet med hyresavin.

Ingen notis i förväg.

Ska det behöva vara så?

Ska man behöva betala 4869 kr/månad i Fucking STRÅLSNÄS för en lägenhet på 2 rum och kök?

Är det rimligt?


Strålsnäs är ett charmigt “samhälle” förvisso, men här finns knappt någon kollektivtrafik över huvud taget (buss några gånger på vardagar, men ingen på helgen), det finns en fotbollsplan och ett elljusspår som underhålls hyfsat, men det kulturella utbudet är obefintligt.

Inte ens en bokbuss eller liknande.


Servicen på bostadsbolaget är under all kritik.

Jag fick säga till 3 gånger innan de tog vattenläckan i badrummet på allvar.

(visade sig hade spridit sig både till köket och ner i källaren - synd för er Boxholmshus)

De fick bryta upp hela golvet i badrummet och köket.

Jag fick nytt badrum och kök - tjoho!

Skitsnyggt blev det!

Men all denna energi jag lagt ner på tjöt…

Jag känner mig som en surtant.

De garanterade jag skulle få ersättning för ökade elkostnader på grund av att fläkten stod och brummade 24-7 i över en vecka i det fuktskadad badrummet.

Det glömdes bort, så det fick jag tjata om också (visade sig handla om ca 1500 kr).


När Gröna Påsen introducerades i Boxholm jublade jag!

Men vi fick en påse per lägenhet och när jag frågade hur jag skulle få nya blev jag informerad om att dessa skulle jag hämta på kontoret i Boxholm.

Jag skulle alltså åka bil exprä till Boxholm och hämta dessa.

Mycket miljövänligt, eller hur?! (jag har annars sällan andra ärenden dit - jag jobbar i Mjölby och gör mina ärenden där.)


Så varför bor jag här, kanske du frågar dig?

Jo, jag gillar att bo i en lägenhet fast det nästan är på landet och jag har min bästa vän mamma bara 5 minuter bort.

Trots att jag gillar att bo här i min lägenhet på landet med nyrenoverat kök och badrum tycker jag att jag betalar ett hutlöst pris i pengar med tanke på läget (läget i båda bemärkelser - ödemarken med bristande kompetens på hyresbolaget)

Jag tycker faktiskt det.

Det är orimligt.

Mamma har en boxplats i stallet ledig och hon har sagt att jag får lov att flytta in i den. 
Jag ska tänka på saken... 😂 
Med tanke på att 4/5 av min lön från förvärvsarbete går till kallhyra måste jag nog faktiskt ta och överväga det...