Festivalqueen

Shitty food

Världens bästa burgare? 😕


Jag hamnade framför shitty tv-program när jag skulle inta min fabulösa, ekologiska middag, varav en del bestående av grödor upptagen ur jorden bara ett par timmar tidigare…


“Americans eat really shitty food.”

Citat från självaste Jureskog himself.

Sedan åker han hem till Sverige och representerar shitty McDonalds! 😈

Nae Asså!

Vari ligger hans yrkesstolthet frågar jag mig?


Från burgare som ska vara stekta på exakt rätt sätt, bröd bakat med kärlek, riktig ost och dressing gjord från grunden till slappa rundlar med smältost och tillsatser…


Ja, det hör ju till saken att jag alltid avskytt matkedjan McDonalds och tycker det är synd när professionella kockar viger sig åt kommissionen.


Förresten så fuskas det en hel del i andra, “vanliga” restaurangkök också. 👎

Halvfabrikat och djupfryst som representeras som hemlagat och man får betala 150 spänn för. Och så går man därifrån med tanken att “det där hade jag gjort bättre själv”.

Och när man frågar kocken om kryddblandningen och får svaret att det är hemligt - då osar det Piffi Allkrydda!

Nae Asså.